- A kiállítás felkerült az Érdekel listádra! [bezár]
Folytasd a böngészést és a jelölgetés,
vagy a menü alatti panelre kattintva
küldd el a listát magadnak/ismerőseidnek.
Budapest, VILTIN Galéria, 2014.10.29. - 2014.12.06.
Kiállító művészek: GALAMBOS Áron | KALICZKA Patrícia | KOVÁCS Olívia | SZAKSZON Imre
Nemrég, azaz az elmúlt néhány évben diplomázott az a négy fiatal festő, aki a frissesség lendületével, a fiatalság bátorságával, s a jelenségekre való gyors reagálási képességgel felvértezve kezdte pályáját, már rögtön az induláskor komoly szakmai elismeréseket bezsebelve. A viltin galéria kiállítása az ő munkáikon keresztül próbál e markáns fiatal festőgenerációról képet adni.
Galambos Áron festményei az ábrázoló és az absztrakt festészet közötti stiláris világ töredékei. A hegyek, a távolba futó utak, a pálmafás tengerpart mint közhelyek, tág értelmezésű szimbólumok/ikonok foglalkoztatják. Talált iskolatáblára, asztallapra vagy épp egy zúzódott tagekkel előkészített gyűrött jelzőtáblára fest. Mondhatni művészi attitűdökkel teli életformájával ready made-eket gyűjt, melyekre a felkerült ?időrajzokat? dadaista gesztussal továbbgondolja és egyfajta újrahasznosítás után biztosítja öröklétüket a kiállítótérben.
Kaliczka Patrícia vásznain megjelenő világ szimulákrumként építkezik, amely elemeiben gyakran felidézi a művészettörténet ikonjait a közelmúlttól egészen a reneszánszig. A valóság csak illúzió, a festő megragadja a tekintetünket és elindítja egy vélt, vagy valós térbe, majd mindezt velünk együtt átfesti, letörli, látványosan egy gesztussal beledörzsöli a képbe. Festményein emberek, állatok, tárgyak, gesztusok alkotnak egy kifogástalan kompozíciós egységet, amely csak a festmény valóságában létezik. Kaliczka mozgásmegragadásában, a műveiben megjelenő állandósult pillantásban tapinthatóvá válik az idő fizikai dimenziója.
Kovács Olívia múltidézése nem egyszerűen fotó utáni festészet, a megtalált családi képeket újraértelmezi, szerkeszti és átszínezi. Vékony glazúros festészete megerősíti bennünk az idő múlandóságának tényét, emlékezetünk relativitását. Képein a megfakult múlt időtlenné válik és talán nem is tűnik el. A családi képek gyűjteménye tisztelgés a művész elődei előtt, de a kollektív tudatunk részét képező közös múlt töredéke is. Így számunkra is felidézi személyes múltunk egy-egy darabjának hasonló mozdulatát.
Szakszon Imre olaj-vászon képeket fest saját maga készítette fotók után. Így önmagában ebben nincs semmi különös, viszont szakszon rendkívül finoman modellált színhasználata és egyszerű, a megszokottól kismértékben eltérő - szemiotikai értelemben szupermorfémákra épülő - kompozíciói teszik festészetét izgalmassá, meghatározóvá. Az út menti buszmegálló, a panel lépcsőház, a külvárosi garázssor embertelen vedutái után szakszon legújabb festményein a városi kert témáját jeleníti meg. Kicsiny képei ugyanazt a részletgazdagságot, érzékenységet jelenítik meg, mint a kiállításon debütáló többméteres vászna.
VILTIN Galéria
1061, Budapest, Vasvári Pál utca 1.
Akkor nyomj egy lájkot!