A budapesti Koreai Kulturális Központ február 16-tól március 15-ig kerámia kiállításnak ad otthont. A művész gazdag színvilágú kerámiái Chunghwa festékkel készültek, melyek a nagyközönség körében modern, ugyanakkor hagyományokon alapuló stílusukról ismertek.
Lee Se Yong műveinek jelentős részét Korea híres múzeumai gyűjteményeiben őrzik, munkássága olyan nemzetközi művészeti kiállításokon is elismerést vívott ki, mint például az Art Miami. Ez alkalommal 50 különböző alkotás lesz megtekinthető, köztük kerámiaszobrok egyszerű és tréfás rajzokkal, illetve grafikák és más kerámiák.
A művész jegyzete
"Úgy gondolom, hogy munkáim témája a felületek. Felületeket mintázni több mint két fázis elhelyezése kerámián vagy vásznon. Úgy tekintek bele a fázisok felületéből kiáramló energiába, mint egy megfigyelő vagy egy néző. Mégsem. Mint az ember, aki szeret a kulcslyukon keresztül leselkedni. Titokban elégedetten kémlelem végig a fázisok közötti feszültséget, mely a szakaszok nyomásából, integrálódásából és ütközéséből fakad.
Képekkel és anyagokkal - melyek kontrasztban állnak egymással - dolgozok, amikor kettőnél több fázist használok. A képeim (amiket vászonra vagy kerámiára rajzolok) bemutatják a természetes és mesterséges, háború és béke, múlt és jelen, analóg és digitális fogalmak összefonódásának kapcsolatát. Felület, melyet egymásra helyezéssel vagy más anyagok ? mint kerámia és fém, fa, műanyag vagy textil - által formálódott. Ezeknek összeegyeztethetetlen összképük és jelentésük van, mégis egyidejűleg léteznek, egy arccá vagy hellyé alakulnak. Azonban, ha az anyagok tulajdonságai miatt nem tudnak illeszkedni párjukhoz, megsérthetik a másik fázist.
Amíg a finom energiasugarat néztem, ráébredtem, hogy a felület én magam vagyok. Ez egy belső konfliktus, amit generációm megtapasztalhat. Nem tartozni egyik oldalhoz sem, osztályozni a különböző felületeket homályos kritérium. Más szóval, később ismertem fel, hogy nem a megfigyelő perspektíváját közvetítem, hiszen magam vagyok a felület. Ennek következtében alkotásaim szigorúan véve, nem a harmadik személyről szólnak, aki belenéz a felületbe, hanem a köztesről - arról a személyről, aki ezek között áll.
A legegyszerűbb módja, hogy feltüntessem munkáim legjellemzőbb attribútumát, ha annyit mondok Chunghwa pigment. A Chunghwa körülbelül ezeréves, de még napjainkban is általánosan használt anyag, nem csak tiszta, világos színe miatt, de kiállja az igen magas hőmérsékletet is. Mondhatnánk azt is, hogy ez az egyetlen olyan pigment, melynél a részletgazdagság és a fény-árnyék játék aprólékos kifejezése lehetséges.
Nem áll módomban megmutatni ezen az egyéni kiállításon az összes munkám, ezért reprezentatív darabokat választottam és részben újragyártottam műveimet. Kívánom, hogy ez a tárlat bemutassa alkotásaimat és helyéül szolgáljon a kulturális cserekapcsolatoknak."