Válogatás a Magyar Képzőművészeti Egyetem bábtervező hallgatóinak munkáiból Pécs után most végre a fővárosban.
„A bábtervezés összetett, sokoldalú tudást igényel. Maga a báb – egyfajta szintézis. Benne rejlik egy bizonyos dramaturgiai karakter, ami életre kel a színpadon. A bábtervezéshez szobrászati készség, anyagismeret és bábmechanikai tudás szükséges. A tradicionális bábtechnika ismeretével rendelkező tervező új bábtípusokat, új mechanikai megoldásokat tud létrehozni a dramaturgia maximális kiszolgálásához.
A báb helyettesíti a színészt a színpadtérben, de ez nem azonos a másolással. Nem tervezünk kis naturális emberfigurákat, vagy naturális állatokat. A báb, a méreténél, az anyagánál, a mozgásánál, illetve a karakter hordozásánál fogva egy stilizáció, mely sokkal gazdagabb, új formavilágával segít a szereplő megformálásában.
Egy báb elkészítéséhez sokféle anyagra van szükség: természetes anyagok, műanyagok, papír, fém, bőr, stb. A kísérletező kedvű bábtervező minden új anyagot kipróbál munkája során. Színházi előadáshoz bábot tervezni – játék, kísérlet, képző- és iparművészet egyben.„ Orosz Klaudia
Hogyan zajlik a bábtervezési folyamat? Miként kap végső formát egy-egy ötlet, elképzelés? A kiállításon betekintést nyerhetünk a színrevitelt megelőző munkálatokba. Megismerhetjük a bábok és díszletek készítésének technikáit, mozgatási mechanizmusokat, és természetesen a végeredményt, magukat a bábokat, születésük legkülönfélébb fázisaiban.
A Pécsi Országos Színházi Találkozón már látható volt ez a kiállítás egy kicsit más formában, de ugyanezzel a címmel. Most a budapestiek is betekinthetnek a bábok különös világába. (Közreműködők: Orosz Klaudia, Juhász Tibor)