A műfajt Ázbej Kristóf teremtette, aki szerint a fuzionizmus elsősorban egy esztétikai értékekre fókuszáló, a mai korral együtt lüktető új plasztikai nyelv megteremtésére tett kisérlet és az e köré szerveződő művészeti elképzelések végtelen sokasága.
Budapesten először 2011-ben találkozhatott a budapesti közönség a művész első fuzionista tanulmányaival és most legújabb képeit hozza el Párizsból az érdeklődők elé. A 2013. február 6-tól látható kiállítást Sárkány Győző, a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének alelnöke nyitja meg a Hegyvidéki Helytörténeti Gyűjtemény Galériájában.
Csáji Attila képzőművész, a Magyar Művészeti Akadémia alelnöke így beszélt a művészről:
„Olyan művészt ismertem meg Ázbej Kristófban, akiben együtt él egy mély emberi érzékenység, az új mediális kutatások iránti nyitottság és a kultúrának az a felfogása, ami velem is rokon. Munkáiban a kultúrának egy sajátos, alapvető tulajdonsága fogalmazódik meg, meggyőző erővel: tér-idő-művészek-stilusok-transzparenciája. A kultúrát ez a transzparencia- ez az áttetszőség teszi egyszerre maivá és időtlenné. Számomra Ázbej Kristóf művészetének alap mágiája is ebből a transzparenciából fakad. Nála a palettán nem festékek, van Dyck barna és ultramarin kék, nedv zöld és kadmium sárga és megannyi más szín kerül egymás mellé, hanem Rembrandt és Andy Warhol, Mantegna, Pollock és William Kentridge, művészek, korok és stílusok, jellegzetes ecsetvonások, formakezelések, kontúrok és foltok, fények és árnyékok keverednek. Ezekből szippant fel a komputer segítségével eltérő intenzitású, fedettségű és áttetszőségű részelemeket és ezeket használja egymásra kerülő és egymást átértelmező rétegekben.”
Forrás: Tat Galéria