Adam Bota 1975. márc. 6-án született Linzben.
1998-ban kezdte meg tanulmányait a linz-i Művészeti és ipari formák Egyetemén. Diplomamunkája, melynek vezérmotívuma a média-kritika, tematikusan illeszkedik korábbi munkáihoz: a tartalmi szempontból lényeges erőteljes konfliktusábrázolás emberi figurákkal. Emellett ezek a részben ismert, részben anonim ill. a művész által személyesen ismert emberekről készült, a legkülönbözőbb médiákból (TV, filmek, újságok, magazinok stb.) származó fotók dokumentumként szolgálnak. A média-dokumentumokon kívül a művész modellekkel is dolgozik, akiket a médiás motívumok mellett ugyanúgy bevon képeibe. A mindenkori személyi motívumok kiválasztása és összeállítása, azok szociális és karakterisztikus benyomása szempontjából teljesen lényegtelen; a legkülönfélébb karaktereket találhatjuk meg együtt a művekben. Ennek ellenére minden képén létezik egy közös fényforrás, mely a figurákat meggyőzően hozza kapcsolatba egymással. A személyek ezen közös fénye a legfontosabb kapcsolódási pont a modellek között és az emberi karakterek akaratlan rendezetlenségéből egy feszültséggel teli kép-atmoszférát teremt.
A képi feszültségeket fokozza az ipari környezet alkalmazása, amely nagyon gyakran háttérként és/vagy az ábrázolt személyek közötti színfalként szerepel. Itt megjelenik egy erős kontraszt egyrészről az emberi figurák, másrészről a technikai tárgyak között.
Ez a szembeállítás fokozott összetartozásra utal a közös fény mellett.
Minden tárgynak ugyanaz a fényforrása, mint az ábrázolt személyeknek, amelynek következtében a nyilvánvaló ellentétük valamelyest viszonylagossá válik és a közös fény következtében az ellentétes motívumok között kapcsolat alakul ki. Végezetül hangsúlyozni kell, hogy a Bota képeken minden figurának, tárgynak és mindenekelőtt ezek egymáshoz való kapcsolatának alapja a közös fény, mely azokat feszültség teli egységbe fogja.
Forrás: Faur Zsófi Galéria