Gitártörés és lövöldözés a Bartók Béla úton, avagy hideg téli este, forró megnyitóval…

Beszámoló: | 2016-12-13 22:16:36

Gróf Hörcher László: Perspektíva című prehumusz kiállítása

A főváros egyik legújabb „kultuccájában”, a Bartók Béla úton lévő KAS Galériában december 7-én nyílt meg Horrorka, a gitártörő festőművész Perspektíva című prehumusz kiállítása. Az alkotó rendes neve Gróf Hörcher László, aki ugyan jól tud festeni, de valamilyen genetikai kódolás, vagy szoftverhiba miatt, ha mikrofont lát, elkezd üvölténekelni és a földön fetrengeni. Mivel eddig nem nyilvánították ön és közveszélyesnek, így saját kiállításainak megnyitójára is be szokták engedni.     
Sokan kedvelik, csak a kereskedelmi tévék biztonsági őrei kapnak frászt, ha meglátják kétméteres alkatát és méteres hajkoronáját, mivel a legutóbbi tehetségkutatón is elküldött néhány celeb zsűritagot olyan helyre, ahová nem kell útlevél.     
Én eddig csak a szatíroktól lopott ballonkabátjában láttam, de valószínű, hogy most stylistet váltott, mert most egy teljesen polgári kockás zakó és kalap volt rajta.     
A megnyitó természetesen zenével kezdődött.     
Persze nem Haydn vonósnégyeseket hallhattunk, hanem az Udvarias Tömeggyilkos – saját definíciója szerint: súlyosan mezőgazdasági punkmetál muzsikát fakasztó zenekar gyilkolta a dobokat és a gitárokat. (Bonotsdh Gábor szólógitár,Nagy László dob, Bütyök basszus gitár és Gróf Hörcher László ének.)

Mivel volt mikrofon, művészünk is megragadta azt és a lehetőséget is, hogy a közönséget szórakoztassa saját kiállítása műsorvezetőjeként.     
Bivalyerős sztárvendég garnitúrát sikerült összetoboroznia, akik túlélték a megnyitót, annak ellenére, hogy a mester folyamatosan lövöldözött.     
A performansz megnyitó résztvevői voltak:     
Németh Lojzi, a Bikini zenekar agytrösztje, akitől megtudtuk, hogy kedvenc festőművésze Hörcher és gyűjti is a képeit.

Wehner Tibor Munkácsy díjas művészettörténész, aki egy bizarr, szarkasztikus, akasztófa humorral fűszerezett  megnyitó beszédet tolt be.

Horkay Hörcher Ferenc eszmetörténész , aki Hörcher mester öccse és egy veretes monológot  hegesztett be az est folyamába..

Rob Puzsér filmkritikus is eljött, aki nagyívű celeb- és művészetkritikai monológja végén a levegőbe is lőtt a kezébe adott stukkerrel.

Berezvay Márta trombitaművész, poénból elfújta a régi, retró bűnügyi műsor, a Kék Fény jól ismert szignálját.

Azt mondanom sem kell, hogy természetesen sor került a bestiális gitártörésre is, ami után a mester betolta torzított gitárján a mára már legendává vált „Recska metál” című posztmodern szimfóniáját, a meglehetősen nagyszámú közönségnek.     
A közönség jól viselte a sokkterápiát, mert a végén még egy „nagy kispolgári” fényképezkedésbe torkollott a dolog, mintha Kiszel Tünde írta volna forgatókönyvet.

A megnyitó közben nemzetközi produkcióvá vált, mivel az utcán sétáló japán turisták is megálltak és lelkesen videózták a látottakat, hogy otthon elmondhassák honfitársaiknak, milyen különleges népszokásaik vannak ezeknek a magyaroknak…

 

Mi a véleményed a beszámolóról?

Helyszín

K.A.S. Galéria
1114 Budapest, Bartók Béla út 9.

Kapcsolódó cikkek

Tudj meg többet:

Hirdetések (?)
Minden jog fenntartva © Kiállítás Járók Társasága
Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k használatához. További információ